Composteleo

viernes, 16 de febrero de 2018

Booktrailers

     A nosa compañeira Verónica Martínez, e o alumnado de AIE e IFAM comparten con nos diferentes booktrailer
       En realidade, tal e como nos indica Guadalupe Jover, unha constelación literaria non é outra cousa que un itinerario de lectura deseñado desde o punto de vista d@ observador@. Como no caso das constelacións trazadas caprichosamente polo ser humano entre as estrelas, decisivas para que sexamos capaces de ler o firmamento, así tamén unha constelación literaria establece vínculos caprichosos entre unhas obras e outras que non están na historia da literatura senón na mente d@s lector@s. Desta maneira, unha constelación literaria pode estar integrada por obras afastadas entre si no espazo ou no tempo, pero que abordan, con todo, unha mesma cuestión concernente á condición humana, ou que aproveitan un mesmo procedemento narrativo, ou que están ambientadas nun mesmo lugar ou nunha mesma época. O único requisito necesario no deseño dunha constelación é que fagamos explícitos os criterios que nos levan a vincular unhas obras e outras. 
       Apostamos por itinerarios de lectura modestos, pero que propicien outro tipo de aproximación aos textos afastado do tradicional listado por temática ou achegamento histórico, outro tipo de intervención docente e que confiran, sobre todo, outro tipo de protagonismo @s lector@s a que van dirixidos. Concedemos importancia non só ao momento da análise senón tamén ao da interpretación, tanto na súa dimensión individual como colectiva. 
      O obxectivo final do seu desenvolvemento nas aulas de AIE e IFAM tanto modular como ordinario é tripla: 
• Compartir a lectura/visionado íntegros dun dos títulos propostos ou doutros que vos apetezan. Devandito libro é lido por todo o grupo, por equipos ou por parellas ou polas persoas que o desexen a nivel individual para levar logo a cabo un coloquio conxunto na aula. Iso permite abordar o paso final e decisivo: a construción compartida dunha interpretación. 
• Chegar á elaboración dun produto final, individual ou colectivo, que teña unha vinculación directa cos contidos abordados e que requira unha integración de lectura e escritura ademais da imprescindible interacción oral: a gravación dun booktrailer para posterior visionado na aula. 
• Ofrecer un número significativo de títulos que permitan que cada persoa poida trazar o seu propio itinerario de lectura ou visionado máis aló das aulas, en función dos seus intereses e gustos. Nas constelacións que desenvolvemos aquí, o fío temático é os malos tratos á infancia e os problemas na educación e o obxectivo prioritario é contribuír a unha aproximación entre o horizonte das obras e o horizonte do alumnado. 
            Na actividade o alumnado escolleu un libro, como mínimo, para realizar un booktrailer onde se plasme un resumo mesmo, o aprendido coa súa lectura e a posible aplicación procidemental na futura profesión como educadoras infantís. 
          As lecturas anuais propostas para traballar de xeito individual, en grupo ou en equipo son as que se detallan máis abaixo.
Cyrulnik, B.: Los patitos feos: la resiliencia: una infancia infeliz no determina la vida,
Madrid: Editorial Gedisa, 2009.
Rhodes, J.: Instrumental, Barcelona: Blackie books, 2016.
Schenetti, M.: Como comprender el dolor infantil: niños y niñas que sufren
emocionalmente, Barcelona: Editorial Graó, 2012.
           E como futuras integradoras sociais.
Pennac, D.: Mal de escuela, Madrid: Literatura Radom House, 2008.
Begaudeau, F.: La clase, Barcelona: El Aleph, 2008.
Hirigoyen, F.M.: El acoso moral, Barcelona: Paidos Ibérica, 2013.

       Agradecemos ao alumnado o seu traballo e animámolo a continuar nesta liña, os nosos parabéns a:
Alba Dosantos, Mirian Cabo, Irene Aldrey, Zaira Otero, Ana Ramallo, Lidia Figueroa, Paula Castiñeiras, Anabel Fernández, Marta Barrio, Antía López, Roberto Sánchez, e Nerea Suárez

            Podedes acceder aos booktrailes premendo nos enlaces.



No hay comentarios:

Publicar un comentario